Medan I : LCCT ke Polonia Airport
Medan Bahagian I
Terminal LCC, Malaysia - Polonia International Airport, Medan - Parapat

Ini first time aku ke luar negara...nasib baik semua dah sedia...yang penting ada video cam aku hehe...ok sini aku nak cerita macam mana aku bole pergi ke medan nie...ketua rombongan kitaorang nie adalaaa huziana...kawan sepejabatku dan housemate ku...waktu tu dia dengan fir dan geng2 ladies yang lain memang sibuk2 nak buat rancangan nak pergi medan...so aku nie pun terasa nak pergilaaa...sebab tak pernah jejak kaki ke luar negara sebelum nie...lagipun pergi medan kos rendah berbanding negara yang lain...rancangan nie mereka buat dari tahun lalu lagi...mula2 tu pikir nak pergi sendiri jek...tapi lepas masuk tahun baru...dapat bonus terus terpikir nak ajak emak dan kakaku sekali...pujuk punya pujuk barulaaa diorang setuju....hehe lagipun sempena tahun nie emak ku sweet 50 years...so ajak laaa emak ku melancong sekali...haPpY sWeeT 50 years mak ;-) ...

Kumpulan yang pergi medan nie ada 19 orang semuanya...banyak kan...sebelum nak pergi medan nie adalaaa mereka pilih beberapa agensi perlancogan...kitaorang pikir nak amik pakej jek...senang lagipun takder kawan kat sana yang boleh jadi tour guide kitaorang....aku setuju jek dengan memana pilihan mereka...so agensi yang kitaorang pilih adalah Lovely Holidays. Why? Salah satu sebabnya, semua orang dah bersetuju XD ...hehe satu lagi sebab bayaran pakej guna duit RM....so tak perlu fikir tentang jatuh naik duit indon...harga memang dah fix duit RM....


So seorang bayar dalam RM325 untuk pakej 4 hari 3 malam ....termasuk makan minum ...dan hotel ...flight pulak sendiri2 ...kitaorang naik air asia ...sebab tu beli tiket dari tahun lalu sebab nak yang murah nya ...tengok2 masuk tahun baru pun masih banyak lagi air asia tawarkan penerbangan murah huhu ....pergi balik dari lcct-medan-lcct adalaa dalam dua ratus lebih rm ....boleh dapat lagi murah ....lepas tu budget duit poket dan persediaan nak pergi tu adalaaa jugak keluar dalam RM1k semuanya huhu ...tapi memang puas hati laaa dengan perancangan teliti tok ketua rombongan...XD


OK video kat bawah nie aku amik start aku dengan emak, kakak n huz bertolak dari Balakong...yer rumah ku kat balakong...emak ku dan kakak ku lak dari sabah menginap kejap kat rumah....penerbangan mengambil masa dalam 50 minit dari LCC Terminal ke Polonia International Airport, Medan. So sila saksikan video rakaman yang aku amik...well memang banyak giler video aku amik tapi aku bagi double speed sebab nak cukupkan 100mb XD...



LCC Terminal-Polonia International Airport,Medan
1205H - 1255H











Part nie lak...sesampainya di airport...kitaorang singgah kejap kat Lovely Holidays...sebelum pergi tu kitaorang bayar separuh jek...so sebab tu bawak cash bayar separuh lagi kat sana...then singgah makan kat Hotel Grand Antares...lepas kenyang kitaorang meneruskan perjalanan 5 jam ke Lake Toba, Parapat. Waktu sampai Parapat memang dah letih dan lapar...lagipun dah malam....so takder aktiviti sangat. hehe...tapi malam tu memang tido puas2 tuk aktiviti esok pagi.


Polonia International Airport,Medan - Quality Hotel, Parapat
pada 15 May 2009

0 Responses